Upp på böljan den blå

Onsdag till fredag upptäckte jag ett nytt intresse.

Segling.

Jag har aldrig provat på det tidigare, så det kom nästan som en chock för mig att jag blev så biten av det. Hela klassen hade hyrt ett segelfartyg med besättning och allt, i två nätter. Alltså tre dagar. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av segling, och de hade inte de andra i klassen heller. Eller vissa seglar mindre jollar, men de är ju ingenting mot stora Atlantica, som skeppet hette. I alla fall seglade vi från Göteborgs hamn på Onsdag morgonen, jag tror att klockan var runt tio. Kaptenen Jösse, en himla go gubbe, presenterade resten av besättningen.

Fredrik (aka Måns, Arhur, Chuck m.m.) = en riktigt härlig, fast ganska dryg, grabb från Stockholm. Han och jag blev kompisar, vi kaxade oss mot varandra hela tiden. Jag är riktigt duktig på att kaxa mig ska jag säga er. Massa kärlek till den grabben. <33

Emma = Snäll tjej som var riktigt duktig på segling. Kanske var hon aningen tyst, men trevlig ändå. Hon och Fredrik hade något ihop x)

Pontus (aka Åsa, Pontan) = Grabb med bred Skånska. Han var ganska tyst, men go ändå.

Japp, det var besättningen det. Och sedan var det ju hela klass nio C, vi var "lärlingarna". Jag älskade allting de dagarna, det var verkligen bland det roligaste jag någonsin gjort. Så jag, Hanna, Mathilda och Miranda hade tänkt anmäla oss till seglarskolan sommaren 2009. Tänk att få segla i TVÅ HELA VECKOR!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback