Sommar och sol

Seriöst!? Vädret är ju underbart. Har legat ute och läst en bok i en halvtimme eller något, underbart. Imorse, vid 10-tiden, var det löpning på schemat. 6 kilometer blev det idag. Jag tog inte ut mig fullt så mycket som jag hade kunnat göra, men jag är ändå nöjd med min insats. Man kan ju inte vara på topp hela tiden, eller hur? Det härligaste är ju att jag börjar märka skillnad på mina ben, de ser aningen mer muskulösa ut än innan. YES!

Igår gick jag Milen med Sara. Det tog ungefär en timme och 25 minuter. Jag tror att vi hade kunnat gå mycket snabbare, men meningen var att vi skulle lära känna banan. Ingen av oss har varken sprungit, gått eller cyklat den tidigare, så vi tyckte att det var dags. Det är den rundan jag ska kunna springa utan uppehåll när jag är klar med mitt löpschema. Jag ser verkligen fram emot det.

Mina fötter mådde nog inte så bra av promenaden, tyvärr. I onsdags lyckades jag få en stor (minst 1 cm i diameter) blodblåsa på högerfoten och efter promenaden märkte jag att jag hade fått ruskigt skoskav på vänsterfoten. Inte roligt. Det gjorde därför lite ont att springa idag, men jag försökte att inte tänka på det utan att i stället fokusera på hur duktig jag var. Hihi.


(bilden är från i höstas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback