Ischgl

Hemma från skolan idag, pga en dunderförkylning som jag fick i alperna. Lyckligtvis var det inte förrän sista skiddagen som jag började få ont i halsen, så sjukdomen pajade inte skidåkningen särskilt mycket.

Alperna var fantastiskt. Var i Schgl (weird name, i know) som ligger ganska nära St. Anton i Österrike. Var där tillsammans med familjen + två andra familjer. Vi var ett gäng på sex undomar mellan 14 och 17 år som var tillsammans. Det var toppen. Skidåkningen var underbar, eftersom det om ca 30 centimeter snö varje natt (och dag också för den delen). Jag åkte nog mer utanför pisterna än i, eftersom det var sån härlig lössnö. Det första dagen var skidbindningarna inställda på 20 kilo under min vikt så jag tappade skidorna hela tiden. Fatta att jag gjorde några riktigt snygga kullerbyttor där i off-pisten.

Har massa bilder från alperna men jag vet inte riktigt var jag har lagt kameran nånstans så det får vänta ett tag. Ska få bilder från de andra familjerna också, eftersom de har bättre kameror och för att de tog mer kort.

Som ni hör så har jag haft det underbart, kommer troligtvis berätta mer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback