6 Januari - Dagbok

Idag var det skridskoåkning. Jag, min lillebror, mamma och pappa åkte iväg till en sjö i närheten där vi hade hört att det var femton cm tjock is. När vi kom dit var det nästan inget annat folk där och det blåste bara lite lätt. Isen var underbar och vi bara gled omkring. Jag är egentligen inte särskilt bra på skridskor, eller jag tror inte det i alla fall. Jag åker det bara ungefär en gång om året, så det är ju inte så konstigt att jag inte är något proffs. Men trots det gick det väldigt bra. Jag åkte framlänges och baklänges och sackade och hela köret, jag könde mig verkligen duktig. Det är en otroligt härlig känsla när man bara glider fram med vinden i ryggen och en stor istäckt sjö framför sig. Jag hoppas att isen inte smälter på ett tag, för jag skulle så gärna vilja dra med några kompisar upp dit och kanske ha med sig fika. Det hade varit underbart.

På kvällen var det bio-tajm. Klockan nio satt vi bänkade i salongen för att se Australia. Eftersom jag var i Australien i fyra veckor i somras ligger det mig väldigt varmt om hjärtat. Filmen var superbra, fast lite smörig på sina ställen. Att den var nästan tre timmar lång var bara en fördel, eftersom jag verkligen inte ville att den skulle ta slut. Jag rekommenderar den verkligen. Troligtvis är det bäst att se på bio eftersom det är så vackra vyer och storslagna bombscener.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback