UNDERBAR DAG!



 


Underbart #1: Kom nyss hem från en svettig cykeltur, har hittat en väg in till stan som tar kanske en halvtimme eller något liknande. Cykelbana nästan hela vägen, hur bra kan det bli!? :)



Undebart #2: Jag kanske kommer att få bli hel-vegetarian! Mamma respekterar att jag tycker att det är oetiskt att äta kött trots att vi egentligen inte behöver det. Vi kan lika gärna äta något annat, det finns ju trots allt väldigt mycket att ersätta kött med. Nu återstår det bara att konfrontera pappa och övertyga honom om att jag kan klara av att laga egen mat och se till så att jag får i mig tillräckligt mycket protein och järn även om jag inte äter kött. Önska mig lycka till, tack!


Snacka om grym förändringsvecka! Att ändra sina matvanor är ju inte precis något litet steg, även om jag gradvis har börjat äta mindre och mindre kött, jag har ju till exempel redan tagit bort nötkött från min kost. Det därför att det bidrar till så mycket växthusgaser vid produktionen.

De andra delarna som jag skulle förändra denna veckan har väl gått sådär. Jag är fortfarande dålig på att ta tag i saker, sätta mig ner och göra klart det. Jag vet att jag hade vunnit jättemycket på det, att bara få det gjort. Men det är lättare sagt än gjort, men jag ska försöka. Det har ju trots allt bara gått tre dagar denna veckan, 4 more to go!

Kommentarer
Postat av: jonna

Hej H!

Skaffa litelite mer självförtroende så kan du ha på dig vad som helst sen:D

Klart du passar i sånna kläder!

Åh, jag skulle vilja styla dig :D

2009-03-25 @ 20:17:20
URL: http://jonnasjoberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: okejs! :)



Hur är det med dig idag då?



Kram

/linnéa

2009-03-26 @ 11:54:28
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback