1 Januari - Dagbok

Idag åkte vi hem från Sälen efter några dagars underbar skidåkning. Vi har bott hos familjen H i deras stuga. Idag åkte vi skidor tills liftarna stängde. Jag och A åkte offpist mest hela tiden och försökte hitta så många goa hopp som möjligt. Igår, på nyårsafton, släppte vi upp kinesiska "raketer". Det var som små luftballongen och man tände eld på (eller man tände på en vaxbit som satt där korgen på en luftballong brukar vara) och sedan seglade den iväg. Det var väldigt fins, och man såg dem tills de bara var som prickar på himmelen. Mycket mer prisvärt än vanliga raketer, om man inte är ute efter smällen. Jag vet inte om jag har något nyårslöfte, kanske att träna minst 120 gånger (ungefär var tredje dag alltså). Detta året ska jag vara duktig med träningen har jag bestämt mig för, men det är inget löfte. Sedan ska jag ju ha godislöfte, men det blir inte svårt eftersom jag har haft det minst fyra år tidigare.

På vägen hem från Sälen såg vi en bilolycka. En förare väjde för en älg och krockade mer två andra bilar. Otäckt.

Kommentarer
Postat av: MiKi

oj! va läskigt o: såg ni när de krashade lr bara när de var krashade?

2009-01-18 @ 09:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback