Jag ska kämpa tills jag får blodsmak i munnen

So what? Bokrecensionen kommer absolut inte att bli klar tills imorgon. Jag ska be Anna att få lämna in den på tisdag i stället. För på måndag går jag från 9 till 12 och då har jag jättemycket tid på mig att jobba med den. Hon borde tillåta det. Jag har börjat komma ur min depression, men den är tyvärr inte helt över. Jag slås hela tiden av att jag bara slösar bort alla timmar som går, att jag inte använder dem till någonting vettigt. Som idag till exempel. Jag vaknade vid halv åtta av att min lillebror öppnade min dörr trots att jag igår hade sagt att jag ville få sova. Jag börjar nämligen inte förrän klockan två idag. Så i ungefär fyra timmar från dess har jag knappt gjort någonting alls. Jag har skrivit några rader på bokrecensionen, men den är inte ens halvfärdig. Så varför tog jag mig inte i kragen och gjorde klart den? Varför gör jag det inte ens nu när jag skriver om att jag verkligen borde göra det? Tyvärr har jag iget logiskt svar, jag har inte ens något ologiskt svar. Och det är det som stör mig.

Idag är det orientering. Jag ska springa med M. Vi ska samla ihop kontrollerna tillsammans med F och E. Vi fyra hade MVG på orienteringen förra året och våran gympalärare vill inte att vi ska sänka oss, så vi har inte riktigt samma kriterier som de andra i samma årskurs. Gött är det. Vi får väl se hur det går, antagligen går det ganska bra. Det jobbiga är att M, som jag ska springa med, har grym kondition. Inte för att jag har dålig kondition, för det har jag verkligen inte, men det blir nog jobbigt att springa med henne. Vi får se om jag lyckas hålla samma tempo. Jag ska kämpa tills jag får blodsmak, det är ett som är säkert.

Kommentarer
Postat av: Karin

enoformigt sure.. det är min fotopose;) hur ska jag se ut tycker du?

2008-10-02 @ 13:09:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anna

Neej, det gör hon verkligen inte! Men jag tror samtidigt att hon tycker det är värt de, för allt som han gjort mot henne. Tycker det är ett ganska bra slut, det visar hur hemskt det är. Mannen får göra precis vad han vill medans hon inte har några rättigheter alls. Sjukt hemskt! Tycker det är sjukt svårt att förstå hur han kan tänka som han gör, men samtidigt kanske man kan tänka sig ändå. Man får lite mer aning om varför dom gör som dom gör även fast de är fel. Haha oj va jag svamlar .. :P

2008-10-02 @ 19:08:47
URL: http://brynoe.blogg.se/
Postat av: Julai

Svar:

Åh, den ska jag se till att läsa isåfall! :)

Tack för tipset.

2008-10-02 @ 20:42:46
URL: http://juliaerlandsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback