God morgon!

Igår sprang jag mitt första pass på den lite hårdare nivån än innan. Jag har nu gått över till tre intervaller i stället för två. Har hållt mig till schemat i över fem veckor nu och jag har verkligen märkt förbättring. Min kondition är avsevärt mycket bättre än när jag startade, och bättre ska den bli.

Ni kanske inte vet vad det är jag egentligen vill uppnå med min löpning, så det ska jag tala om för er. Om allt går som planerat och jag håller mig till schemat kan jag i slutet av vecka 24 (alltså om ca 9 veckor) springa en mil utan större ansträningning. Direkt efter det börjar jag på ett nytt schema som jag tror är ungefär 12 veckor långt. Efter det schemat är fullföljt ska jag kunna springa ett halvmaraton, alltså ungefär 2,1 mil. Eftersom jag nästa år hade tänkt att springa Göteborgsvarvet är det viktigt att jag inte tappar formen under hösten och vintern så jag ska fortsätta med ytterligare ett schema sedan. Detta huvudsakligen för att komma i bättre form inför varvet.

Så nu vet ni!


Kommentarer
Postat av: Anonym

precis samma med mig. jag tjatar alltid på min pojkvän och mina närmaste vänner som röker regelbundet att de ska sluta, för jag får panik när någon påpekar att de röker upp 3 paket i veckan. men jag kan dock tycka att om man vill sätta lite guldkant på tillvaron kan det vara okej ibland, om man sitter på en uteservering med fina vänner eller om man är på en fin födelsedagsfest.



kärlek!

2009-04-07 @ 13:50:06
Postat av: Josefin

vad duktigt av dig!



tack för kattnamnbidragen :)

2009-04-07 @ 16:51:46
URL: http://josfin.blogg.se/
Postat av: emma

så duktig du är. jag borde också ta tag i mig själv och motionera.

2009-04-07 @ 17:57:20
URL: http://metrobloggen.se/Obscene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback