Ibland måste man riskera för att vinna

Nu är det den sjuttonde december och inte långt kvar till jul. Jag har slagit in paket idag, visserligen bara ett, but still. Jag kör på den gamla hederliga stilen, brunt omslagspapper "gammaldags" snöre och lack-klutt. Det luktar ju så gott! Bara två dagar kvar i skolan, en städ-och filmdag och en avslutningsdag. Sedan är det looov! Det är otroligt efterlängtat.

Jag har slutat handbollen, det gick bra. Jag saknar det, men det är bättre såhär än som det var innan. Jag kanske inte träning tillräckligt mycket nu, men jag försäker göra det minst tre gånger i veckan, och det har funkat än så länge. På lovet ska jag träna skitmycket, eller det är min plan i alla fall. Antingen så håller den eller så gör den inte det. Whatever.

Jag ska sluta äta ko! Jippie! Saken är den att jag gärna vill bli vegetarian men det går inte mina föräldrar med på, så då har vi gjort en kompromiss. De dagar i veckan, alltså en eller två, vi äter ko här hemma ska jag få laga egen vego-mat. Jag är överlycklig! Det är verkligen en seger. Jag vinner massor nu för tiden, jag är bra.

Take care.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback