Dear diary (haha, jag är sämst på rubriker)

Ibland funkar det verkligen inte att skriva. Även om man verkligen försöker, om och om igen, blir det bara fel. Man har inte känslan med sig och allt blir bara framtvingat. Tyvärr är det oftast så när jag ska skriva, det är ytterst sällan det bara flyter på. Jag önskar att jag alltid hade inspirationen och motivationen till att skriva bra och viktiga saker. Jag önskar att jag kunde formulera mina tankar, och göra de läsvärda. Men jag har tyvärr inte den förmågan, jag avundas de som har den.

Imorgon börjar jag inte praoa förrän klockan tre på eftermiddagen. Slutar klockan nio. Jag hade tänkt hinna med lite löpning på förmiddagen fast om min förkylning inte har försvinnit antar jag att det är bättre med en snabb promenad. Hoppas, hoppas att det inte regnar, för det blir så mycket tråkigare då. Men lite motion måste det bli imorgon, eftersom jag skippade löpträningen idag på grund av min förkylning. Jag kan ju inte bara sitta stilla hela dagarna och slappa till mig. Jag mår ju så mycket bättre när jag rör på mig.

Så vad har hänt idag. Jag praoade mellan tio och fyra på en bokhandel nära där jag bor. Det var mysigt, men jobbigt eftersom förkylningen gör mig trött. Jag prismärkte varor (böcker, almanackor, block) och ställde iordning i hyllorna. Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba i nån bokhandel ett tag i mitt liv, fast inte hela livet förståss för det skulle ha blivit för långrandigt. När jag kom hem kollade jag lite på tv, jag vet inte riktigt vad jag tittade på faktiskt. Sedan har jag väl inte gjort så mycket mer, suttit lite vid dator och läst bloggar. Usch, jag har inte fått ut någonting av denna dagen. Another day passed away. Imorgon ska jag göra mer saker. Äta en härlig frukost (en kopp grönt te och en apelsin) och sedan börja dagen med en lång promenad. Kan det bli bättre?


Kommentarer
Postat av: becca

jag håller med om att det känns som att vissa dagar bara drar förbi. men jag försöker hitta någonting varje dag och skriva ner det i mitt anteckningsblock.



idag skrev jag t.ex: solen lyste fint när jag gick hem och det kändes nästan som vår.



man får se det stora i det lilla som man säger,

hoppas du får en bättre dag imorgon!

2008-11-13 @ 14:44:50
URL: http://nouvellelune.blogg.se/
Postat av: circus em

åh, tusen tack! jag uppskattar såna varma kommentarer lite extra i vintermörkret. hugs!

2008-11-13 @ 21:13:27
URL: http://obstinate.blogg.se/
Postat av: anna

åh tack! kul att höra :) nej håller med, man ska inte stressa fram ett inlägg.

2008-11-14 @ 18:29:33
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Jag blev ju sjuk inatt, alldeles ont och dålig i magen överallt och fy.

Jag har en mjölkskummare och använder röd mjölk, det brukar bli perfekt! Smakar grädde.

2008-11-14 @ 19:27:09
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback