Första dagen på "Förändringsveckan"






Första dagen på "förändringsveckan" och jag har tänkt igenom vad det är jag vill få ut av den. Jag har också ägnat lite tid åt vad jag är nöjd och missnöjd med och det är ju trevligt att den "nöjda-listan" är längre än den "missnöjda-listan".. Men det visste jag ju i och för sig redan innan. Jag har egentligen inte särskilt mycket att klaga på, jag är helt okej. Fast det finns ju alltid skavanker att ta i tu med, och de jag har skrivit upp här är faktiskt väldigt viktiga, de avgör om jag mår bra eller inte.

Vad är jag nöjd med i mitt liv nu?
- jag har underbara vänner
- jag har oftast en stark personlighet
- jag är inte rädd för att skratta högt och visa vad jag känner
- jag har bra betyg
- jag har gjort upp ett träningschema
- jag har börjat bry mig om min hälsa
- jag har blivit mycket bättre på att ta för mig och visa vem jag är


Vad är jag missnöjd med i mitt liv nu?
- jag är omitiverad
- jag tar aldrig tag i saker som jag vet att jag måste göra förr eller senare
- jag äter i vågor, ena dagen supernyttigt och nästa onyttigt
- jag håller inte mina avtal med mig själv


Vad vill jag få ut av denna veckan?
Jag vill bli starkare i mig själv och lära mig hur jag mår som bäst, hur jag ska äta för att kunna prestera så bra som möjligt och vilken inställning som gör det lättast att klara av motgångar. Jag ska också försöka sluta skjuta upp saker och i stället ta mig i kragen och göra det jag är tvungen att göra. Något jag också måste försöka ta reda på är  vad det är som får mig motiverad, det kan jag ju sedan använda i alla möjliga sammanhang.


Kommentarer
Postat av: jonna

Hej H :)

Jag googlade nyss mitt namn och hittade en kommentar på en blogg där du skrev vilka bloggar du läser och att du bland annat läser min.

Så himla kul att se :D Verkligen!

Ha en bra dag!

2009-03-25 @ 10:28:59
URL: http://jonnasjoberg.blogg.se/
Postat av: Viktoriae - [Självkänsla & Tänkvärda inlägg]

Vad spännande att du gör det här också och sjävklart får du gärna skriva om det, alltid kul att kunna inspirera!! Kram

2009-03-25 @ 18:17:36
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback