Motivationen är på topp

Så idag är det dags för det första löppasset. Det första av 51. Känns lite jobbigt att det är så långt kvar tills jag kan springa den där milen, men det är bäst att inte gå ut för hårt. Om jag gör det kanske jag inte kan hålla motivationen uppe, och det är min värsta mardröm för tillfället.

Dagens pass blir:
2 min gång
8 min löpning
2 min gång
7 min löpning
1 min gång
tot: 20 min

Jag vet att det inte är särskillt mycket att skryta med och att jag troligtvis orkar mer. Men jag ska börja med att bara känna hur mycket min kropp orkar med och i vilken form jag är i och så. Det var ju trots allt över tre månader sedan jag sprang.


Förut gick jag ju i handboll och hade toppenkondition eftersom vi hade två väldigt krävande löppass i veckan. Men sedan, när jag slutade för 3-4 månader sedan, slutade jag att springa eftersom vädret blev sämre och så. Jag tränade då på friskis&svettis 3-4 gånger i veckan, men det är ju inte särskillt konditionskrävande. Men nu är det alltså dags igen. Tre löppass i veckan och om jag orkar kanske också något danspass och något styrkepass. Jag ska ju inte sluta gå på friskis&svettis helt och hållet, eftersom jag har terminskort där. Det vore ju slöseri.

Kommentarer
Postat av: anna

skönt när motivationen kommer tillbaka :)

2009-03-03 @ 15:35:12
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: becca

men gosh. nu kommer jag känna mig sämst XD

men grattis ju. du kommer klara det, är fett övertygad om'et<3

2009-03-03 @ 17:19:19
URL: http://hejmelankoli.blogg.se/
Postat av: Jonna

Precis!

Till slut ser man bara allt det dåliga med sig själv,

men saken är den att jag faktiskt är riktigt duktig på så jävla mycket, så om jag bara tänkte på det så skulle jag vara så nöjd med mig själv!

Du är också väldigt duktig har jag märkt, bara genom några få kommentarer.

Du är riktigt duktig på att diskutera saker och du har bra åsikter!

Så, utveckla det mer :D Du kanske blir politiker, journalist eller något sånt coolt!

Wow

2009-03-04 @ 21:58:29
URL: http://jonnasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback