Run run run

Vet ni vad?

Vecka 26 ska jag vara så vältränad att jag kan springa en mil. Jag har skrivit ut ett schema på hur jag ska fixa det. 3 löppass i veckan med olika långa distanser. Om fem veckor, när jag troligtvis har nått mitt första delmål (5 kilometer utan någon större ansträngning) ska jag köpa en pulsklocka också, för att få ännu större koll på min träning. Jag är jättepeppad! Nu återstår det bara att se om jag lyckas träna regelbundet tre gånger i veckan efter det schemat jag har skrivit. Jag brukar oftast vara ganska dålig på att göra det jag har bestämt mig för, men detta SKA gå!

Detta är pulsklockan jag ska köpa
(1000 kronor på Medistore)

En rolig grej angående träning som också händer i vår är att jag och några kompisar ska springa VårRuset. Jag ska försöka få ihop folk så att vi blir sex stycken, för då får man nämligen gratis picknick, och det är ju trevligt. VårRuset är fem kilometer långt och ingen seriös tävling utan bara en kul grej för att vara ute och röra på sig. Men eftersom jag gärna vill kunna springa runt och känna att jag har bra kondition så måste jag ju börja träna.



Ja, jag antar att det bara är för mig att sätta igång. ;)
run run run

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback